Jak vytvořit dobrý slogan? Nová metoda, která vám pomůže

Vytvořit dobrý, nebo dokonce skvělý slogan není vůbec jednoduché. Profesionálové tráví dost času zkoumáním, vymýšlením, zkoušením a úpravami, aby výsledek byl perfektní. Pokud se do tvorby sloganu chcete pustit svépomocí, existují všelijaké nástrahy, kvůli kterým slogan většinou nefunguje. Proto jsem vymyslel metodu, která pomůže komukoliv, aby mohl vymyslet vlastní slogan a ten dopadl přinejmenším dobře. Než se pustíte do čtení, doporučuji si přečíst článek, který ukazuje, na nejčastější chyby při tvorbě sloganů.

Návod, o který se s vámi chci podělit, jsem vytvořil především pro účastníky workshopů, kde měl úspěch. Teď z něj můžete mít užitek i vy. Postupujte přesně podle návodu a nepřeskakujte jednotlivé kroky. Přeji vám, aby se vám podařil vytvořit slogan, který budete rádi používat a přinese vám nejen dobrý pocit, ale i nové obchodní příležitosti. Pokud budete chtít, ocením, když mi výsledek napíšete do komentářů, nebo na mail.

Jdeme na to!

Tady je menší shrnutí, než se pustíme do samotné tvorby.

Co je slogan? 

  • Je koncentrované reklamní sdělení.
  • Je krátké, nápadité motto firmy.
  • Je příběh v několika slovech.
  • Je to značka.
  • Je prodejní nástroj.

Slogan musí být:

  • Krátký.
  • Dobře zapamatovatelný.
  • Pochopitelný pro cílovou skupinu.
  • Spjatý s vaší firmou nebo produktem.
  • Musí se dobře říkat.
  • Nezaměnitelný.
  • Hezky vypadat.

Jak definovat cílovou skupinu?

cílová, skupina

Pozor! Nikdy to nejsou všichni. Opravdu ne, fakt. Věřte mi. 

Raději se ptejte na tyto otázky:

  • Co jim nabízím? Jaké jejich potřeby skutečně řeším? 
  • Kolik jim je let?
  • Co má můj vysněný zákazník rád?
  • Kde pracuje, jak tráví svůj volný čas?
  • Kde bydlí?
  • Za co utrácí běžně, co kupuje občas?

Strč prst skrz krk

Proč se musí dobře vyslovovat? Pokud se budou lidé bát, že ho řeknou špatně, nebude se šířit, nebude oblíbený. 

Pamatujte na tohle:

  • Jak se vyslovuje?
  • Budete ho chtít použít v rádiu, v TV reklamě?
  • V jakém jazyce budete své služby a produkt nyní, nebo v budoucnosti nabízet? 
  • Jaký význam má i v jiných jazycích? 

Pravidlo 3

Dobrý slogan, dle mé metody musí vycházet z tří klíčových prvků.

EMOCE
ZÁKAZNÍK
PRODUKT, FIRMA

EMOCE – Napište si prosím na papír 5 slov

Pocity, který by si lidé měli spojit s vaší značkou. Měla by to být přídavná jména. Vlastnosti a emoce. Nemusíte zatím přemýšlet, zda by zněla dobře ve sloganu.

  • Buďte k sobě upřímní. Napište jen to, co jste schopni skutečně nabídnout.
  • Odlište se od ostatních. Vyhněte se slovům, jako kvalitní, nejlepší, … .
  • Vaše silné stránky.
  • Myslete na svou cílovou skupinu.

Mějte je napsaná a pokračujte dál.

ZÁKAZNÍK – Napište si prosím na papír 5 dalších slov

Co osloví vašeho konkrétního zákazníka?

  • Zkuste napsat kdo to je?
  • Čím je, nebo čím chce být?
  • Co ho baví?
  • Proč kupuje váš produkt nebo službu?
  • Jaká je jeho silná stránka? Na co je hrdý?

Mějte slova napsaná a pokračujte dál.

PRODUKT – Napište si ještě dalších 5 slov

Co vystihuje nejlépe váš produkt, nebo službu?

  • Zaměřte se na to hlavní.
  • Budete váš sortiment v budoucnu rozšiřovat?
  • Čím se lišíte od konkurence? V čem jste lepší?
  • O ceně raději nepište.

15 slov o kterých teď můžete chvíli přemýšlet

  • Vidíte mezi nimi nějakou souvislost už nyní?
  • Chcete z těch slov některé vyškrtnout?

Jdeme do finále

  1. Z každé skupiny slov, vyberte pouze jedno nejlepší. 
  2. Napište si je vedle sebe. 
  3. Řekněte si je nahlas. 
  4. Přidejte maximálně 2-3 další výplňková slova, pokud je to nutné. 
  5. Hrajte si s těmito slovy. Přehazujte je, skloňujte, časujte, upravujte. 
  6. Napište svůj slogan. 

Mám svůj nový slogan

Jste spokojení? Projeďte si vyhledávače, zda už není podobný slogan používaný. Pokud se vám slogan opravdu líbí a chcete jej využívat jen vy, zaregistrujte si ochrannou známku. 

Pokud se vám nový slogan podařilo vytvořit, a máte z toho radost, nebojte se o něj podělit v komentářích nebo mi napište na e-mail info@copyman.cz 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *