Obory, které aktuálně porostou a jak s tím naložit?

Sepsal jsem tento článek, abych pomohl lidem ve firmách  a podnikatelů zamyslet se nad tím, jak se přizpůsobit novému myšlení zákazníků v době po koronaviru. Některé trendy na poli techniky a podnikání jsou dané a myslím, že se jich krize nedotkne nebo je minimálně nezmění. Mám na mysli například využívání umělé inteligence, velkých dat, cloudových řešení a internetu věcí. Krize okolo koronaviru však některé věci mění a to smýšlení zákazníků, jejich hodnoty a chování. A to dává šanci nalezení díry na trhu nebo posílení některých oborů.

Tady je můj pohled na věc a tipy, jak na marketing, pokud se takovým oborem zabýváte. 

Nesahat! Bojím se…

Lidé se budou více hlídat. I když pomine obava z nemoci Covid-19, zůstane tu lepší hygiena a část obyvatel bude mít chtít mnohem víc pod kontrolou své zdraví a péči o něj. Proto jedna z věcí, skrze které se přenáší dost nemocí jsou naše ruce. Buď si je můžeme dokola mýt, což také nejde přehánět, nebo se přestat dotýkat cizích věcí. Což znamená možnost začít více rozvíjet a prodávat technologie, které to lidem umožňují.

Hotovost? Raději ne

  • Banky a finanční instituce by se měly více zaměřit na vývoj a propagaci předplacených platebních karet a jiných bezdotykových plateb. Například rodiče budou hledat řešení pro své děti, aby jim nedávaly hotovost, ale raději bezpečné karty. Marketing by měly zaměřit právě na bezpečnost při placení a kontrolu prostřednictvím přehledů.
  • Obchody a provozovny, kde dosud neměly platební terminál, by si jej měly co nejdříve pořídit. Pokud tedy nabízíte platební terminály, můžete toho využít. Jako ideální nástroj propagace mohou podobné firmy využít například affiliate program. Je možné využít jednoduchý nástroj jakým je Affilbox nebo se zapojit do některé z velkých affiliate sítí. Platíte pouze za zprostředkování obchodu.
  • Stravenky – trend už je dán, ale aktuálně bude papír na ústupu, a plastové stravenkové karty budou zažívat boom. Dostaňte se k zaměstnavatelům prostřednictvím dobře zacílených PR článků.

Čistota půl zdraví

čistota, ruce, voda

  • Mytí, čištění a umývaní. Prodáváte bezdotykové podavače utěrek nebo mýdla? Nabídněte firmám i domácnostem toto zboží s myšlenkou bezpečné hygieny.
  • Všude je desinfekce, pořád si myjeme ruce. To není žádná novinka, a kdo mohl ten desinfekci nabízí buď zdarma nebo jí prodává. Málo kdo nabízí řešení vedlejších účinků, a to suché a podrážděné ruce. Kvalitní krémy na ruce by mohli být zajímavým skokanem v prodejích.

Hlasové vyhledávání

  • Pomocí hlasových asistentů, které jsou na vzestupu a díky dnešní krizi, se nejspíše jejich vývoj a transformace do dalších jazyků, urychlí, se budeme více setkávat s jejich používáním většího množství uživatelů internetu. Hlasové vyhledávání budeme moct používat nejen na mobilním telefonu, ale také na chytré televizi, na informačních terminálech, a všude kde jsou třeba informace. Jak se na to připravit? Je třeba webové stránky optimalizovat pro hlasové vyhledávání. Hlasové vyhledávání totiž mění pravidla SEO a ten, kdo bude mít náskok, bude mít i lepší obchodní pozici.

Pro jistotu

Kromě aktuálního opatření proti nákaze se lidé chtějí zajistit do budoucnosti. Potřebuji mít pocit bezpečí a jistoty. Proto se bude lépe prodávat zboží a služby, které tento pocit naplňují. Co to může být? Tady jsou příklady:

  • Pojištění přizpůsobené na podobné scénáře jaké vidíme dnes – epidemie, finanční krize nebo jiné katastrofy.
  • Finanční nezávislost. Poradenské firmy pro bezpečné investování mohou této chvíle využít a nabídnout rady, jak se zajistit do budoucnosti.
  • Věci pro přežití. Jídlo, pití, krabičky poslední záchrany, ochranné prostředky a další. Ideálně to hezky zabalit do jednoho balení. Lidé chtějí být připravení. Proto budou kupovat do zásoby.
  • Zahrádka a domácí chov. Co si doma vypěstuji to mám. Česko je rájem zahrádkářů. Trend vlastní výroby a prodej na farmářských trzích bude ještě růst. Je to bezpečné, dostupné, důvěryhodné a navíc export a import může být v následujících měsících ztížený.

Všude dobře, doma nejlíp

pěstování, zahrádka, rajče, brokolice

  • Homeoffice je dnes dost skloňované slovo. Nevíme přesně za jak dlouho se zaměstnanci na některých pozicích vrátí do kanceláří. Proto firmy, které prodávají kancelářské potřeby, nábytek nebo elektroniku pro práci, mohou zaměřit svou propagaci tímto směrem, tedy na kvalitní zařízení domácí kanceláře.
  • Vztahy a zábava. Co si budeme povídat, být víc spolu, znamená častěji si lézt na nervy. Aktuálně lidé hledají více informací jak řešit rodinné vztahy, jak se zabavit z domova, a jak se ze všeho nezbláznit.
  • Dovolená v Česku. Cestovní ruch dostává hodně zabrat. Cestovky krachují. Hotely propouštějí a bude hůř. Jediné pozitivum a obchodní příležitost je zaměřit se na dovolenou na našem území.

Závěrem

Jsou obory, které se udrží, jiné se budou muset přizpůsobit a smutné je, že některé zažijí velkou recesi. Zjistit co lidé potřebují a jak tyto potřeby naplnit a přijmou fakt, že potřeby se mění, je možnost jak krizi zvládnout. Je třeba reagovat rychle a finance na marketing využívat s rozvahou. 

Napadá vás další obor, produkt nebo služba, u kterého se dá předpokládat růst? Napište ostatním do komentáře vaše tipy.